black and white picture of man having depression
Zdravje

Občutljivost – Veščine za zmanjšanje čustvene občutljivosti


Imaš bolezen, ki jo je treba zdraviti? So ti predpisali zdravila, ki jih ne jemlješ ali  zdravljneje, ki se ga ne držiš? Razmisli o tem in ugotovi, kaj je potrebno storiti, da bi se začel zdraviti. Se dobro prehranjuješ? Ješ premalo? Ješ preveč? Kakšno hrano ješ? (Če ješ premalo, tvoje telo ne prejema hranil, ki jih potrebuje. In tudi, če ješ premalo daljši čas, gre tvoje telo v stanje stradanja, in začne kuriti hrano počasneje, da se zavaruje pred stradanjem.)

Po kateri hrani se počutiš dobro? Umirjeno? Poln energije? Po kateri hrani se počutiš slabo? Kako se počutiš, če ješ veliko sladkorja? Kofeina? Ključ je v tem, da ješ zdravo hrano, po kateri se počutiš dobro. Alkohol in zdravila lahko zmanjšajo odpornost na določena negativna čustva. Na primer, ljudje, ki pijejo veliko alkohola, ugotavljajo, da se počutijo bolj depresivne in včasih bolj prestrašene. Če jemlješ mamila in piješ veliko alkohola, opazuj kakšne občutke ti povzročajo. Če ti delajo težave, ali lahko poiščeš pomoč?

Koliko spanja potrebuješ, da se dobro počutiš? Za nekatere je dovolj med pet in šest ur spanja, drugi potrebujejo med devet in deset ur. Nekateri potrebujejo počitek sredi dneva. Nauči se načrtovati svoj urnik tako, da boš dobil dovolj spanja. Imaš težave s spanjem? Za večino ljudi je dovolj spanja ključnega pomena. Če vsakodnevno ne dobimo dovoj spanja, postanemo razdražljivi, sitni, zmanjša se zmožnost trezne presoje in hitreje se razburimo. Za spanje je treba poskrbeti. Redna vadba je dobra ne le za tvoje srce, pljuča, mišice in kosti, ampak spodbuja tudi endorfine, kemične snovi v tvojih možganih, ki so naravni antidepresivi. Govorimo seveda o aerobni vadbi, taki, ki ti vzame sapo.  Ali poskrbiš za redno vadbo? Katero? Če ne, ali je kaj takega, s čemer bi lahko začel? Malo po malo.

Rate this post