doctor checking pressure of patient 3
Psiha

Stiska – Kako jo prenašati? Kaj storiti, ko ne zmoremo več?


Veščine za odvračanje težkih misli

Delaj nekaj, kar te učinkovito odvrne od poslabševanja situacije in/ali samouničevalnega vedenja.

Delaj nekaj, kar:

Nekaj predlogov:

Loti se kakšnega prostovoljnega dela. Izdelaj ali stori kaj lepega za nekoga. Podari nekaj nekomu, ne da bi pričakovala karkoli v zameno.

Predvstavljaj si, da bi bilo lahko še hujše. Recimo, da preživljaš žalosten večer. Predstavljaj si, da bi imela jutri razgovor za službo. To bi bilo šele hudo!

Pomaga tudi, če svoje življenje primerjaš z življenji tistih, ki imajo manj sreče. Če ne gre drugače, beri o trpljenju drugih ljudi.

Stori nekaj, kar spodbuja čustvo, nasprotno tistemu, ki ga občutiš.  Na primer, če si žalostna, lahko gledaš smešen film.

Odrini stresno situacijo za nekaj časa na stran. V mislih jo lahko položiš v škatlo in jo postaviš na polico. Zgleduj se po Primorcih in “pusti stat”. 🙂

Od stresne situacije se začasno lahko odvrneš tako, da:

Nekaj predlogov:

To so močni občutki, ki te ne poškodujejo, te pa odvrnejo od tega, da bi situacijo še poslabšala ali se samouničevalno vedla.

Veščine za izboljšanje trenutka

Predstavljaj si sproščujoč prizor. Zamisli si, da si kos težki situaciji in kako boleča čustva odtekajo iz tebe.

Poišči ali ustvari pomen svojega trpljenja. Dopusti možnost, da iz bolečega doganja vznikne upanje.

Odpri svoje srce višjemu bitju ali moči, pa naj bo to Veliki Duh, Boginja, Allah, Tao, tvoj zdrav razum ali kakršnakoli druga duhovna entiteta, s katero se lahko poistovetiš.

Nekaj predlogov:

Usmeri vso svojo pozornost na eno samo opravilo. Osredotoči se na vsako podrobnost tega opravila.

Na primer, ko odpiraš nabiralnik, si v mislih lahko govoriš: Vzamem ključek od nabiralnika. Vtaknem ga v ključavnico. Odprem nabiralnik. Nabiralnik je prazen. Zaklenem ga. Vzamem ključek in ga dam nazaj v denarnico.

Ta veščina te drži v sedanjosti in je zelo koristna za obdobja, ko se veliko ukvarjaš s preteklostjo. Na primer ko  žaluješ za nekom, ki te je zapustil, in kar naprej premlevaš preteklost.

Pojdi na krajše “počitnice”. Na primer, za nekaj minut zapri oči in si zamisli, da si na kakšnem lepem kraju. Ali pa si privošči večerjo s prijateljico.

Rate this post